‘what you see is what you get’, acronym WYSIWYG. / Justice For Zak/Zackie Oh

From the day Flip Wilson used the phrase ‘what you see is what you get’, in Rowan & Martin’s Laugh-In, in the late 1960s, until its extended use in computers -for their ability to accurately display prints on screen- this phrase seems to follow us in every aspect of our life, especially in the digital age. The power that media owns to persuade and to enforce its point of view on citizens’ consciences, leads to a timeless struggle between false and true, fiction and reality, darkness and light. ‘What you see is what you get’ is a remark on the effort to make, black white, night day. “Thus much of this will make black white, foul fair, Wrong right, base noble, old young, coward valiant.” William Shakespeare, Timon of Athens .

Visual meets Vinyl (art exhibition – The Project Gallery – 15/02 – 08/03/2020 ).
Reference:
Sex Pistols. “God Save the Queen” is a song by the English punk rock band Sex Pistols. It was released as the band’s second single and was featured on their one and only studio album, Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols. The song was released during Queen Elizabeth II’s Silver Jubilee in 1977. The record’s lyrics, as well as the cover, were controversial at the time, and both the BBC and the Independent Broadcasting Authority refused to play the song. The song reached number one on the NME charts in the United Kingdom, but only made it to number two, on the official UK Singles Chart as announced by the BBC. This led to accusations that the charts had been tampered with to prevent the song from reaching number one.

Virtual Reality

ADAF


‘what you see is what you get’, acronym WYSIWYG. / Justice For Zak/Zackie Oh

Από την ημέρα που ο Flip Wilson  χρησιμοποίησε τη φράση ‘what you see is what you get’ στην παράσταση Rowan & Martin’s Laugh-In, στα τέλη της δεκαετίας του 1960, μέχρι την καθιέρωση της στους υπολογιστές -αναφερόμενη στην ικανότητα τους για ακριβή απεικόνιση των εκτυπώσεων, έμελλε να είναι η φράση που θα μας ακολουθήσει σε κάθε πλευρά της ζωής μας, ειδικά στην εποχή της ψηφιακής πληροφορίας. Η ιστορία δεν είναι καινούργια. Η δύναμη της πειθούς από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η δύναμη της επιβολής τους στις συνειδήσεις των πολιτών, οδηγούν σε μια διαχρονική πάλη ανάμεσα στο ψεύτικο και το αληθινό, τη μυθοπλασία και την πραγματικότητα, το σκοτάδι και το φως.  Το  ‘what you see is what you get’ είναι ένα σχόλιο στην προσπάθεια που γίνεται να εμφανιστεί το άσπρο μαύρο, η μέρα νύχτα.
«Τόσο χρυσάφι θα κάνει άσπρο το μαύρο, άσχημο τ’ όμορφο, σωστό το λάθος, σπουδαίο το χυδαίο, νέο το παλιό, γενναίο το δειλό…»
Σαίξπηρ – Τίμων ο Αθηναίος


Γιώργος Δρόσος,   WYSIWYG

Το νέο βίντεο του Γιώργου Δρόσου, η νέα του καλλιτεχνική δουλειά, εκπλήσσει πολλαπλά τον θεατή με την πολυσημία του. Η αρχική αίσθηση που δημιουργεί είναι εκείνη του μαχόμενου να επιβάλει την τάξη(;)  πάνοπλου ανδροειδούς. Καρικατούρα της βίας των video-games ανδροειδών ηρώων ή  αναπαράσταση βίας, ρατσισμού και αυταρχισμού που μας περιβάλλει;

Αρχικά στο θεατή υποβάλλεται η ανοίκεια εικόνα της απειλής δίχως πρόσωπο αλλά στη συνέχεια αποκαλύπτεται η ανυπαρξία(;) πραγματικού αντιπάλου! Τη θέση του θύματος κατέχει μια υπερμεγέθης μπανάνα, η οποία σαφώς και δεν αποτελεί κίνδυνο παρά μόνο μια ειρωνική υπόμνηση των αμφιλεγόμενων ready-mades  ή της ζωντανής «νεκρής» φύσης που επιστρατεύεται στη σύγχρονη τέχνη. Περισσότερο από τα παραπάνω θεωρώ ότι το έργο αποτελεί σαφή κριτική επισήμανση στην άνοδο του ρατσισμού, που κατακλύζει τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες. Ο οπλισμένος πολεμιστής/φρουρός επαναλαμβάνει τα χτυπήματα στον αντίπαλο εναλλάσσοντας τις ανδροπρεπείς κινήσεις με χορευτικές φιγούρες. Το απρόσωπο θύμα, παρά την αρχική έκπληξη δεν προκαλεί τον γέλωτα, αλλά αντίθετα στη θέση του ο θεατής αναγνωρίζει την οργανωμένη τιμωρία ενός αντιρατσιστικού συμβόλου.  Το πάνοπλο ανδροειδές διατρανώνει με την ασκούμενη βία το στάτους και την ανωτερότητά της δικής του φυλής.  Παρά, όμως, τα βίαια χτυπήματα η μπανάνα δεν καταστρέφεται, δεν τραυματίζεται, λυγίζει αλλά δεν πέφτει, επανέρχεται, αντιστέκεται και καθίσταται μία από τις δυναμικότερες ενέργειες κατά των ρατσιστικών συμπεριφορών. Από ρατσιστική συμπεριφορά υποτίμησης που πρωτο-εκδηλώθηκε στο χώρο του ποδοσφαίρου εξελίχθηκε σε ισχυρότατο ράπισμα κατά των ρατσιστικών/φυλετικών διακρίσεων και παρά  τα συνεχή «ραπίσματα» που δέχεται δεν υποκύπτει αλλά παραμένει προσδεμένη στον αγώνα για την εξάλειψη κάθε είδους ρατσιστικών συμπεριφορών.

Το έργο βρήκε κι αυτό τη δική του θέση στο«κίνημα της μπανάνας» που ούτως ή άλλως χάρη στα media πήρε διεθνείς διαστάσεις με αντιδράσεις στον αθλητικό, τον πολιτικό, τον καλλιτεχνικό και τον ευρύτερο κοινωνικό χώρο.

Ν. Παπαγεωργίου
Δρ. Ιστορίας της Τέχνης
Ε.ΔΙ.Π Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Σχολή Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.


Visual meets Vinyl (έκθεση – The Project Gallery – 15/02 – 08/03/2020).
Αναφορά:
Sex Pistols. “God Save the Queen” είναι ένα τραγούδι από την αγγλική punk rock μπάντα Sex Pistols. Κυκλοφόρησε ως το δεύτερο single του συγκροτήματος και παρουσιάστηκε στο μοναδικό τους studio album, «Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols». Το τραγούδι κυκλοφόρησε την περίοδο της Silver Jubilee της Queen Elizabeth II το 1977. Οι στίχοι του δίσκου καθώς και το εξώφυλλο κρίθηκαν αμφιλεγόμενα από το BBC και την Αρχή Ραδιοτηλεοπτικών Εκπομπών, έτσι αρνήθηκαν να παίξουν το τραγούδι. Το τραγούδι έφθασε στο νούμερο ένα στα NME number-one singles, αλλά εμφανίστηκε στο νούμερο # 2 στο επίσημο UK Singles Chart από το BBC. Από πολλούς θεωρήθηκε ότι είχαν πειραχτεί τα στατιστικά, για να εμποδίσουν το τραγούδι να εμφανιστεί ως νούμερο ένα των singles chart.


Immediate Flow